tiistai 4. joulukuuta 2012

Pakkasella!




Pakkanen on pysytellyt tiukasti yli -17 asteessa. Eilen Suvi tuli ratsastamaan Diisalla ja mentiinkin metsään jo alkavassa hämärässä. Minä olin jalkamiehenä ja otsalamppu sai valaista tietä. Pieni pätkä otettiin reippaampaa metsäaukean kohdalla missä näki vielä paremmin. Takaisinpäin kun tultiin tuli metsässä mönkijä vastaan ja väistimme polulta metsän puolelle kun en ollut varma mitenkä kuljettaja näkee meidät vaikka olin huomioliivin kera ja hepalla heijastinnauhat jaloissa mutta nämä eräät ajelee niin hirmuisella vauhdilla että en riskeerannut. Mönkijä hujahti noin 6 metrin päästä meistä ja olin kääntänyt Diisan niin että se näki tulevan laitteen. Ei heppa reagoinut kuin ehkä jauhamalla hiukan tiuhempaa kuolaimiaan kun laite päristeli melko vauhdilla meidän ohi. Pihassa otettiin satula pois ja loppukäyntejä Suvi meni ilman satulaa.

Tänään oli minulla tarkoitus ratsastaa tuossa aamupäivällä hieman mutta oma olo  tuntui kovin nuhaiselta ja sain niiskutella vähän väliä ja pakkanen ei millään suostunut laskemaan -16 asteen alle joten pätin että saa olla Diisa vapaalla tänään.


Viime kesällä kun laidunta alettiin raivata kuivattelin koiratarhan katoksen alla kerppuja. Niin paju, leppä, koivu sekä maitohorsmiakin niputtelin sinne kuivumaan liki 40kpl. Nyt vein ekaa kertaa niistä neljä hepoille ja hyvin tuntui maistuvan porkkanoiden jälkeen.

Ei kommentteja: