torstai 21. helmikuuta 2013

Kengitys ja ilman satulaa!!






Meillä oli tänään kengitys. Se suoritettiin naapuritallissa kun oli kirpakka  -12 asteen pakkanenkin.
Menin hienossa kirpeässä aurinkoisessa säässä, reppu selässä reipasta tölttiä ja käyntiä sen parin kilometrin matkan. Jätettiin tilsakumit nyt pois kun ei tuo lumi kuitenkaan enää tilsoja tee kumminkaan montaa viikkoa ja senverran säälin hepan kavioita ettei tule sitten kuran kanssa mitään ongelmaa turhaan. hokit kun saa poistettu kyllä itse kun aika on.

Takaisin kun tultiin oli keli parantunut entisestään kun pakkanen oli  enää -6 asteen kieppeillä ja niin ihanaa oli tuolla mennä. Kiersimme pitemmän lenkin kautta kotiin. Kun tulin metsästä pihaamme hyppäsin selästä pois ja mieleeni tuli ajatus että nyt olisi se hetki minun kokeilla!
Sehän on yksi tavoitteistani tälle vuodelle että ratsastan ilman satulaa. niimpä minä otin satulan pois ja menin jakkaralta selkään. heppa seisoi kiltisti paikoillaan ja minä pääsin hyvin menemään selkään niin etten tömähtänyt sinne miten sattuu. Heppa lähti reippaasti liikkeelle ja minä olin aivan ihmeissäni tuntemuksesta joka todella yllätti! Kun olen mennyt hiukan ilman jalkkareita minusta on tuntunut hevonen melko kapealta ja olen siksi ajatellut etten varmastikkaan pysy siellä selässä ilman satulaa. Se oli täysin harhaa se tuntuma satulassa.  Menin hetken pihassa ja homma meni ihan kivasti. en tosiaankaan vielä uskalla siellä mitään muuta kuin käyntiä mennä, kyllä tämä vaatii opettelua istunnan kanssa miten löytää se sopiva rentous ja tasapaino.

Onnellisen uskaltamisen ja iloisen mielen jälkeen hetki hepan kanssa vietettiin puomilla :)

2 kommenttia:

Elina kirjoitti...

Onnittelut uskaltamisesta, siitä se lähtee! :)

Irkku kirjoitti...

Kiitos! Olen jo yhdeltä kaverilta tiedustellut sellaista lampaankarvaa jos sais jotakin sellaista halvemmalla josta ei ole priimataljaks kun mulle kävis sellainen ratsastustarkoitukseen oikein hyvin :)