perjantai 3. toukokuuta 2013

Maastoilua ja treenaamista




Eilen taas hetkeen aikaan tuli Suvi ratsastamaan Diisalla. Minä olin fillarin kanssa ja mentii reilu kolme varttia metsäpoluilla. Sekä käyntiä ja tölttiä. Loppuverkat Suvi ottikin ilman satulaa pihassa. Diisan hommat eivät loppuneetkaan tähän vaan minä otin hepan hetkeksi puomille ja laitoin satulan uudelleen selkään. Heppa sai hiukan kokeilla miltä tuntuu tuntiratsusta sillä minä lähdin toiselle tunninmittaiselle maastolle Anun ja Lahjan kanssa. Maasto oli leppoisa kuitenkin.

                                                   Rennosti kohti viikonloppua :)

Tänään kun siivoilin pihattoa ja tarhaa ottivat hepat rennosti.. Diisa on aika ahkerasti ottanut oikeen makuulla aurinkoa ja Lahjakin jokusia kertoja uskaltanut viereen makoilemaan.
Lähdin iltasemmalla itsekseni treenailemaan tölttiä takametsään. Siellä on hyvä pohja hiekkainen mutta ei liian upottava. Huomaan ilokseni kehittyneeni valmennuksen myötä varmemmaksi ja sainhan sen suuntaista palautettakin että ehkäpä siinä on perää. Heppahan minulla on osaava kunhan minäkin opin tulee meille ihan kivaa menoa yhdessä. Sain parit pätkät oikein kivaa ryhdikästä tölttiä ja huomasin että heppakin kuumui treenistä pikkasen ja sai jarrujakin hakea hetken että malttoi käyntiä mennä! Ravailin lopussa ja sitten annoin pitkät ohjat että sai venyttää kokoamisen jälkeen kunnolla. Pihassa otin vielä eutosakäännöksen ja parit pohkeenväistöt. Harjasin hepan tänään kunnolla ja syöttelin hiukan ruohotupsujakin sille metsänreunasta.




Ei kommentteja: